Tuesday, August 25, 2009

ناگفته ها:چک جانانه ای که اژه ای به احمدی نژاد در جلسه زد!!

خبر از کانال موثقی رسیده که در جلسه دولت و در ماجرای درگیری لفظی بین احمقی نژاد و اژه ای ، در اصل به درگیری فیزیکی انجام شده است و اژه ای با یک چک آبدار از احمدی نژاد پذیرایی کرده است (البته با دخالت صفارهرندی و ... ) که موجب شده است احمدی نژاد بد جوری بره تو خودش که در همان جلسه حکم برکناری چند وزیر را اعلام کرد جزئیات ماجرا به نقل از وب سایت امیر فرشاد ابراهیمی به این شرح است :
محسنی اژه ای در جلسه چهارشنبه سی و یک تیرماه هیات دولت به محمود احمدی نژاد و نجار وزیر دفاع انتقادهای تندی می کندو اظهار می دارد که با ندانم کاری هایشان دارند نظام را به ورطه سقوط می برند و نسبت به برخوردهای جریانات موازی وزارت اطلاعات در اتفاقات بعد از انتخابات و تخلفاتی که دیگر نهادهای نظامی و امنیتی و بخصوص در بازداشتگاه شورآباد(کهریزک) انجام دادند اعتراض می کند و همچنین از بی تفاوتی احمدی نژاد به دستورات رهبری نسبت به برکناری مشایی هم انتقاد کرده که احمدی نژاد محسنی اژه ای را تحت تاثیر دشمنان دولت می خواند ! و نهایتا کار حتی به مشاجره لفظی بین احمدی نژاد و محسنی اژه ای کشیده می شود .(به نقل از کانال موثق درگیری از لفظی به فیزیکی کشانده می شود)
پس از این برخورد چند تن از دیگر اعضای هیات دولت نیز و از جمله صفارهرندی،جهرمی ،لنکرانی به حمایت از محسنی اژه ای برخاسته و همگی جلسه هیات دولت را ترک می کنند . احمدی نژاد در همان جلسه اعلام می کند که هر کس که الان جلسه را ترک کند دیگر با ما نیست و عزل خواهد شد ! و بعد با کنایه به محسنی اژه ای که در حال خروج از جلسه بوده است میگوید : با این رفتار امروزتان شک و تردیدهایی که نسبت به شما داشتم درباره اینکه چرا آقای کروبی برای شما نامه می نویسد به حتم بدل شد بروید به سلامت ! اما فراموش نکنید که هنوز نه شما و نه هیچ کس دیگر مشایی را نشناختید و شاید در آینده بتوانید به حد مشایی برسید که محسنی اژه‌ای با ناراحتی به وی می گوید که همین حرفتان یعنی توهین به ولایت ما نمی خواهیم مثل مشایی شویم !
در بعد از آن بود که احمدی نژاد بلافاصله همانروز و در اقدامی شتابزده محسنی اژه ای را از وزارت اطلاعات خلع نموده و مهندس علوی را که پیشتر معاونت اطلاعات خارجی آن وزارتخانه بوده را به سرپرستی وزارت اطلاعات معرفی می نماید ، علوی نیز این سمت را رد می نماید و اظهار می دارد من معاون آقای اژه ای بودم و با رفتن ایشان من نیز رفتنی خواهم شد !، اینجا بود که احمدی نژاد مجبور می شود سرپرستی وزارت اطلاعات را شخصا بر عهده گیرد.
با عزل محسنی اژه ای بلادرنگ رحیم مشایی که خود از پرسنل قدیمی وزارت اطلاعات بوده است و بیش از دهسال تا سال 1375 دراین وزارتخانه بوده است مسئول کودتا و تصفیه از سوی احمدی نژاد در وزارت اطلاعات می گردد و فردای همانروز با فرستادن نامه تندی به مدیران و معاونان ارشد آن وزارتخانه از همگی می خواهد که ظرف بیست و چهار ساعت استعفای خود را به دولت بفرستند . که نامه فوق که با مجاهدت یکی از دوستان در اختیار گفتنی ها قرار گرفته است خود گویایی همه چیز است

در میان افرادی که مستعفی شده اند ! افرادی همچون حاج حبیب الله ، خزایی معین و منصور زاده و مهندس فیروز آبادی می باشند که با توجه به وظایف و گرایشات سیاسی آنها دقیقا هدف از این تصفیه و کودتا در وزارت اطلاعات مشخص می شود .

حاج حبیب الله که از نیروهای با سابقه این وزارتخانه و بجا مانده از دوران اطلاعات نخست وزیری بوده است همواره در یکی از معاونت های وزارت اطلاعات حضور داشته و در بسیاری از موارد اختلافی بین مسئولان، مانند موضوع رد صلاحیتها در انتخابات مجلس هفتم از سوی رهبری به واسطه بی طرفی سیاسی اش به عنوان مسئول رسیدگی به اعتراضات تعیین شده است وی دردولت احمدی نژاد به معاونت ویژه و امور سرویس وزارت منصوب شده این معاونت که اطلاعات داخلی نیز از آن یاد می شود وظیفه نظارت بر عملکرد مسوولین نظام نظیر وزرا و نهادهای کشور را بر عهده دارد و به تعبیری از آن به عنوان همچنان که هاشمی نام برده است "محرم خانه نظام" نام برده می شود. شنیده می شود که پس از برکناری حبیب الله ،محمد رضا ‌شکری مدیر کل اطلاعات استان تهران جایگزین وی شده است، شکری از متهمان دادگاه قتلهای زنجیره ای است(متهم ردیف نوزدهم) که در زمان دولت خاتمی از وزارت اطلاعات اخراج شده بود و با روی کار آمدن احمدی نژاد مجددا به وزارت اطلاعات دعوت به خدمت می شود ، بسیاری از آگاهان عقیده دارند تغییر معاونت ویژه وزارت اطلاعات برای گسترش نفوذ اطلاعاتی پیرامون هاشمی رفسنجانی و نزدیکان ویو سید محمد خاتمی و مهدی کروبی و ... برای یافتن نقاط ضعف و استفاده های امنیتی و یا قضایی از آن است.

خزائی نیز که معاونت ضد جاسوسی این وزارتخانه بوده ودر سابقه فعالیتهایش مدیرکل سابق اطلاعات قم و مدیر حوزه وزارتی در دوران دری نجف آبادی بوده که در دوره آقایان یونسی و محسنی اژه ای جانشین در معاونت ضد جاسوسی فعالیت می نموده ، گفته می شود خزایی از نزدیکان فکری آقای هاشمی می باشد .

دکتر مهندس فیروزآبادی معاون فن‌آوری اطلاعات وزارتخانه نیزکه از اساتید آی تی دانشگاه شریف و امیر کبیر نیز می باشد بیش از بیست و پنج سال است که در این حوزه فعالیت می نماید و وی از مدتها پیش با دخالتهای مستقیم احمدی نژاد در عزل و نصبهای آن معاونت اختلاف داشته و در برابر زیاده خواهی ایشان مقاومت میکرده است ، مهندس فیروزآبادی در انتخابات گذشته گفته می شود از مهندس موسوی حمایت نموده و حتی در یکی از جلسات وزارت اطلاعات دعا نموده که امیدوار است در دولت بعدی کار به کاردان سپرده شود .

معین نیز که در زمان قتلهای زنجیره ای مدیرکل حفاظت این وزارتخانه بود در سالهای بعد به سمت مسوول دفتر وزارتی در دوران وزارت دری نجف آبادی بود و بعد از کنار رفتن حاج کاظم و شفیعی (قائم مقام وزیر اطلاعات در دوران دولت خاتمی) از معاونت حفاظت به این پست منصوب شده بود. گفته می شود معین نیز از هواداران خط فکری هاشمی رفسنجانی می باشد و در حوادث اخیر از هر گونه همکاری با دیگر دستگاههای دخیل در سرکوب و کودتا امتناع میکرده است .

و اما منصور زاده (منصوری ) که معاون پارلمانی وزارت اطلاعات بوده است نیز از جمله مخالفین سرسخت مطرح کردن پروژه سناریوی کودتای مخملی بوده که بی شک همین اعتقاد انگیزه اصلی تیم امنیتی احمدی نژاد و مشایی در برکناری اش بوده است

2 comments:

سوران said...

سلام
از خواندن مطالب وبلاگتان خوشحال شدم،خوشحال می شوم که سری به وبلاگ من هم بزنید و اگر تمایل داشتید تبادل لینک کنیم؛منتظر دیدگاهتان هستم.

mojtaba mostafavi said...

فتنه احمدی‌نژاد. سلام، الان تازه متوجه شدم چرا در سالروز وفات امام خمینی ، حضرت امام خامنه‌ای فرمودند که خود امام خمینی بارها فرمودند اشتباه کردند و منظور ایشان از این حرف چه بود . با رفتار اخیر رئیس جمهور بالاخره روشن شده است که احمدی‌نژاد با دادن نتایج آرا دروغی انتخابات به امام خامنه‌ای، باعث شدند که حضرت امام خامنه‌ای در ملا عام اعلام کنند که حمایت از احمدی‌نژاد بعد از انتخابات، اشتباه بوده است. فتنه اصلی‌ زیر سر احمدی نژاد و خائنین امثال خودش بوده و هست.ای کاش دسته احمدی‌نژاد هم سر به خیابان بگذارند شخصاً ترتیب ایشان را هم از پشت بام خواهم داد. سرباز ولایت من هستم نه آن مشائی دزد.